2005.01 Ayın Haberleri
DİKİLİ ATATÜRK BOTANİK BAHÇESİ KURUCUSU MACİT ERSOY’U KAYBETTİK.
Macit Ersoy, 19 Haziran 1964’te, Heidelberg Üniversitesi Botanik Bahçesinde Bahçıvan olarak göreve başlamış, üç yıllık Genel Botanik Bahçıvanlığı eğitimi gördükten sonra, aynı üniversitede çalışmalarını sürdürmüştür. 1974 yılında Ruhr Üniversitesi, Bochum Botanik Bahçesinin Çöl bitkileri Bölümü uzmanlığına getirilmiş, botanik dünyasındaki çalışmalarını zamanın Profesör, Doktor, uzman Biyoloji talebeleri ve asistanlarına aktararak çalışmalarını sürdürmüştür. Çalışma hayatında, değişik ülkelerdeki, bitki araştırma seyahatlerine katılmıştır.
Gerek kişisel çabaları, gerekse dünyanın bir çok üniversitesi ve kamu botanik bahçeleriyle yakın işbirliği sayesinde edindiği bilgi birikimini ülkesine aktarmak için, Almanya’da emekli olduktan sonra, ana yurduna dönmüştür. 1995 yılında İzmir’in Dikili İlçesinde, Dikili Belediyesi’nin gösterdiği Katrancı Tepesinde 50 hektarlık bir alanda Atatürk Botanik Bahçesi’nin temelini atmıştır. Tepenin adı da, Ata Tepe olarak değiştirilmiştir.
Almanya’dan bizzat getirdiği bitkilere ilave olarak, kişisel gayretleri ile,Karaca Arboretumu, Muradiye Orman Fidanlığı başta olmak üzere, değişik kuruluşlar ve Palmiye Merkezinden çeşitli bitki örnekleri toplamış, koleksiyon bitki ve ağaç sayısını arttırmıştır. Macit beyi, 19 Ekim, 2004 tarihinde, 75 yaşında kaybettik. Ülkemizde birçok üniversitenin yapamadığını, tek başına başaran, dürüst, çalışkan, ülkesini seven, botanik aşığı Macit Ersoy’u rahmetle anıyor, genç botanikçilere örnek olmasını diliyoruz.



