2017.10 Ayın Haberleri
Kış sezonu hazırlıklarına başlanıldı, seraların açık kısımları örtüldü, gerekli tamirler yapıldı. Saksı değiştirme ve düzenlemeye devam edildi. Sonbahar çelikleri alındı.
2017 güz Gelişme ve İyileştirme Programı dahilinde:
- Bahçenin kuzey-doğu sınırında bulunan, geçen yıl yarısı tamamlanan 1000 m² depolama ve Syagrus serasının ikinci 500 m² sinin yapımı,
- Depolama serasının doğusundaki 600 m² alanın duvarla çevrilip, bulunduğu zeminden 60 cm yükseltilerek, açık bitki büyütme alanı hazırlanması,
- Kaplumbağa göletinin kuzeyindeki alanda; 70 m² sulak alan bitkileri koruma havuzunun yapımı,
- Üretim serası kuzeyine 200 m² çimlendirme ve araştırma serası yapımı,
- Yapılacak çimlendirme serası için Merkez ana yoldan seraya beton köprü yapımı,
- Üretim serası doğusunda bulunan depoların su baskınına karşı yükseltilmesi ve ıslahı,
- Toprak hazırlama ünitesinden traktör römorkuna otomatik doldurma yapmak için yürüyen bant alınması,
- Çevre yolu ve Botanik Bahçesi çevresinde dikili, boyları 10 metreyi aşan demir ağaçlarının budanması.
Yukardaki alanların hazırlanması için Eylül ayı içinde, yaklaşık 100 palmiye ve 6 dişbudak ağacı sökülerek saksıya alındı. Planlanan toplam 600 m³ dolgunun 400 m³ ü gerçekleştirildi, kalanın yapılması önümüzdeki ay gerçekleşecektir. İnşaatların yapımı ay içinde devam etti. Köprü bitirildi, yürüyen bant faaliyete geçti. Demir ağaçları budamasına devam edildi.
9 Ekim yeni elemanımız Yılmaz Acar işe başladı. 16 Ekim’de, ziraat Mühendisi Zeynep Yıldız ve Peyzaj Mimarı Gülçin İnal, İşkur destekli eğitim programı kapsamında, Merkezimizde çalışmaya başladı. İşe başlayanlara aramıza hoş geldiniz diyerek başarılar diliyoruz.
Merkezimiz yine ülkemizde bir ilke imza attı. 15 yıldan daha uzun bir süre önce tohumdan ürettiğimiz Cycas media’lardan yapay dölleme ile ilk tohumları elde ettik.
8 Ekim’de son 5 ayın ilk ciddi yağmuru yağdı. 25 Ekim’de, sağanak yağış nedeniyle, bahçesin kuzey bölümünün bir kısmını su bastı.
26 Ekim tarihinde, yöneticimiz Dr. Ragıp Esener, peyzaj mimarlarımız Nuriye Beyde, Özge Uzdil ve Gülçin İnal, 13. Ödemiş Süs Bitkileri ve Fidancılık Sergisini ziyaret ettiler.
28 Ekim tarihinde, Peyzaj Mimarlarımız Nuriye Beyde ve Özge Uzdil, Berlin gezisi sırasında, Botanik Bahçesi ve Tier Garten’ı ziyaret etmişlerdir.
Fotoğraflarda:









